Świadczenia nie objęte refundacją NFZ

  • Diagnoza i terapia psychologiczna

  • Diagnoza i terapia Integracji Sensorycznej (SI)

  • Grupowa terapia jąkania dla dzieci i dorosłych

  • Szkolenia z zakresu techniki mowy i emisji głosu

  • Praktyki studenckie i staże zawodowe

  • Terapia słuchu met. dr. K. Johansena (dla dzieci, młodzieży i dorosłych) u których stwierdzono:

  • zaburzenia uwagi słuchowej
  • opóźniony rozwój mowy
  • dysleksję
  • Wspomaganie rozwoju dziecka - Metoda Freda Warnke:

Rodzicu, możesz skutecznie pomóc swemu dziecku, jeśli zauważysz, że:

  • Wykazuje opóźniony rozwój mowy oraz jej intonacji i prozodii

  • Miewa trudności z rozumieniem pytań i poleceń kierowanych do niego z różnych kierunków

  • Mówi cicho i monotonnie, albo zbyt szybko i głośno Bywa nadwrażliwe na dźwięki

  • Czuje się zawsze zmęczone po przebywaniu w głośnym środowisku

  • Doświadcza częstych bólów głowy

  • Ma krótką zdolność utrzymania uwagi

  • Zwraca przesadnie uwagę na nieistotne bodźce słuchowe

  • Wykazuje nadmierną potrzebę hałasowania

  • Z trudem uczy się i zapamiętuje sekwencje dźwięków podczas nauki dni tygodnia, nazw miesięcy, tabliczki mnożenia itp.

  • Ma trudności z zapamiętaniem lub/i powtórzeniem usłyszanej informacji

  • Popełnia wiele błędów językowych, gramatycznych, ortograficznych

  • Nie lubi uczyć się języka obcego

  • Ma nieprawidłową postawę ciała ze wzmożonym lub obniżonym napięciem w obrębie kończyn górnych

  • Doświadcza problemów z kontrolą wzrokowo- ruchową

  • Z trudem uczy się czynności codziennych (zapinanie guzików, sznurowanie itp.)

  • Ma trudności w wykonywaniu kontrolowanych, precyzyjnych ruchów palców oraz trudności podczas manipulowaniu drobnymi przedmiotami

  • Nie lubi zabaw manualnych

  • W szkole ma trudności z pisaniem, rysowaniem, malowaniem.

Wymienione kłopoty mogą wskazywać na występowanie centralnych zaburzeń przetwarzania słuchowego oraz zaburzony rozwój funkcji manipulacyjnych rąk zachodzących pod kontrolą wzroku.

Wszystko to może prowadzić do trudności w początkowym etapie nauki czytania i pisania, a w dalszej kolejności do narastających niepowodzeń szkolnych o charakterze dyslektycznym.

 

 

 /></a></p>
                <p><a href=