Nowości

- Organizujemy  „małe grupy terapeutyczne” dla dzieci z:

  • opóźnionym rozwojem mowy,
  • deficytami w koncentracji uwagi dowolnej
  • deficytami w zakresie integracji sensorycznej

Cel terapeutyczny – kompleksowe wieloaspektowe oddziaływanie na rozwój dziecka w tym, na rozwój mowy.
Terapię prowadzić będzie specjalista będący jednocześnie – neurologopedą , psychologiem i terapeutą integracji sensorycznej.

- Organizujemy szkolenia z zakresu techniki mowy i emisji głosu – są  one przeznaczone dla przyszłych logopedów, nauczycieli, kandydatów i studentów dziennikarstwa, aktorstwa, oraz wszystkich chcących doskonalić swoje umiejętności  w zakresie poprawnej wymowy i komunikacji. (Więcej w zakładce "Szkolenia")

Celem szkolenia jest dbanie o prawidłową dykcję i artykulację poprzez:
  • ustalenie prawidłowego toru oddechowego
  • usprawnianie funkcji aparatu artykulacyjnego
  • zapoznanie z prawidłową wymową samogłosek i spółgłosek
  • prezentowanie i uczenie trudnych dykcyjnie tekstów
  • spowalnianie tempa mowy

- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka (już od 3 m-ca życia):
      - ocena prawidłowości odruchów (ssania, kąsania ...)
      - ocena nadwrażliwości w obrębie twarzy    
      - ocena napięcia mięsniowego twarzy (ocena funkcji języka, warg ...)

- Rehabilitacja w logopedii:
      - masaże - w tym Costillo-Moralesa
      - odwrażliwianie twarzy i jamy ustnej
      - nauka ssania, gryzienia i żucia
      - ćwiczenia rehabilitacyjne u dzieci z nieprawidłowym napięciem mięśniowym

- Terapia ręki: indywidualnie i grupowo

- Metoda Krakowska: metoda ogólnorozwojowa opracowana przez panią profesor Jagodę Cieszyńska i jej zespół. Metoda zakłada stymulację i stopniowe rozwijanie wszystkich funkcji poznawczych dziecka zgodnie z etapami rozwoju dzieci zdrowych. Skupia się przede wszystkim na rozwoju intelektualnym i systemowym budowaniu języka dziecka, co pozwala mu na skuteczną komunikację oraz myślenia abstrakcyjne, a tym samym rozwija inteligencję.  Metoda wykorzystuje najnowszą wiedzę neurobiologiczną na temat neuroplastyczności mózgu dziecka i funkcji jego półkul. Jej ważnym elementem (jednym z kilkunastu) jest wczesna nauka czytania. Metoda polecana jest dla dzieci z wszelkimi zaburzeniami - od autyzmu po dysleksję. Mogą nią również pracować dzieci zdrowe.