LOGORYTMIKA, czyli…
Logorytmika to zajęcia skierowane przede wszystkim do najmłodszych. Poprzez ćwiczenia umuzykalniające, rytmiczne i językowe chcemy wspierać prawidłowy rozwój mowy i języka małego dziecka. Aktywności grupowe, kontakt z rówieśnikami i kierowane zabawy mogą być doskonałym uzupełnieniem terapii logopedycznej lub samodzielnym treningiem każdego małego mówcy.
Zajęcia składają się z dwóch części. Pierwsza to ćwiczenia muzyczno-ruchowe, dzięki którym oddziałujemy na sferę słuchową, słuchowo-ruchową i ruchową. Swobodne ruchy całego ciała, wykonywane przy akompaniamencie muzyki stanowią ich podstawę, dzięki czemu możliwa jest realizacja zajęć rytmicznych ze wszystkimi dziećmi, niezależnie od ich uzdolnień muzycznych i poziomu intelektualnego i ruchowego. Druga część zajęć poświęcona jest ćwiczeniom oddechowym, artykulacyjnym, ale także stymulacji językowej - ćwiczeniom z obrazkami, krótkimi wierszykami, opowiadaniami, których celem jest poszerzanie słownika dziecka i kształtowanie sprawności językowych.
Logorytmika to przede wszystkim ćwiczenia grupowe, oparte na zabawie. Dlaczego właśnie zabawie? Bo to najlepszy sposób na rozbudzanie aktywności werbalnej dziecka, budowanie relacji społecznych i mimowolne zaangażowanie ciała w wykonywane ćwiczenia.
Celem zajęć logorytmicznych jest:
1. Stymulowanie rozwoju językowego poprzez:
- ćwiczenia buzi i języka,
- ćwiczenia słuchowego różnicowana dźwięków otocznia i mowy,
- kształcenie sprawności językowych i umiejętności formowania dłuższych wypowiedzi,
- kształtowanie prawidłowego toru oddechowego,
- nauka prawidłowej emisji głosu,
2. Stymulowanie rozwoju muzyczno-ruchowego poprzez:
- kształtowanie poczucia rytmu,
- rozwijanie umiejętności praktycznych: śpiewu, gry na instrumentach, tańca,
- rozwijanie wrażliwości i zainteresowania muzyką,
- ćwiczenia motoryki małej i dużej,
Zajęcia odbywają się 1 raz w tygodniu, trwają około 45 minut.
Prowadzone są w grupach.