Świadczenia nie objęte refundacją NFZ

  • Diagnoza i terapia psychologiczna
  • Diagnoza i terapia Integracji Sensorycznej (SI)
  • Grupowa terapia jąkania dla dzieci i dorosłych
  • Szkolenia z zakresu techniki mowy i emisji głosu
  • Praktyki studenckie i staże zawodowe
  • Terapia słuchu met. dr. K. Johansena (dla dzieci, młodzieży i dorosłych) u których stwierdzono:
     
    • zaburzenia uwagi słuchowej
    • opóźniony rozwój mowy
    • dysleksję

Rodzicu, możesz skutecznie pomóc swemu dziecku, jeśli zauważysz, że:

  • Wykazuje opóźniony rozwój mowy oraz jej intonacji i prozodii
  • Miewa trudności z rozumieniem pytań i poleceń kierowanych do niego z różnych kierunków
  • Mówi cicho i monotonnie, albo zbyt szybko i głośno Bywa nadwrażliwe na dźwięki
  • Czuje się zawsze zmęczone po przebywaniu w głośnym środowisku
  • Doświadcza częstych bólów głowy
  • Ma krótką zdolność utrzymania uwagi
  • Zwraca przesadnie uwagę na nieistotne bodźce słuchowe
  • Wykazuje nadmierną potrzebę hałasowania
  • Z trudem uczy się i zapamiętuje sekwencje dźwięków podczas nauki dni tygodnia, nazw miesięcy, tabliczki mnożenia itp.
  • Ma trudności z zapamiętaniem lub/i powtórzeniem usłyszanej informacji
  • Popełnia wiele błędów językowych, gramatycznych, ortograficznych
  • Nie lubi uczyć się języka obcego
  • Ma nieprawidłową postawę ciała ze wzmożonym lub obniżonym napięciem w obrębie kończyn górnych
  • Doświadcza problemów z kontrolą wzrokowo- ruchową
  • Z trudem uczy się czynności codziennych (zapinanie guzików, sznurowanie itp.)
  • Ma trudności w wykonywaniu kontrolowanych, precyzyjnych ruchów palców oraz trudności podczas manipulowaniu drobnymi przedmiotami
  • Nie lubi zabaw manualnych
  • W szkole ma trudności z pisaniem, rysowaniem, malowaniem.

    Wymienione kłopoty mogą wskazywać na występowanie centralnych zaburzeń przetwarzania słuchowego oraz zaburzony rozwój funkcji manipulacyjnych rąk zachodzących pod kontrolą wzroku.

    Wszystko to może prowadzić do trudności w początkowym etapie nauki czytania i pisania, a w dalszej kolejności do narastających niepowodzeń szkolnych o charakterze dyslektycznym.

Skorzystanie z tych form pomocy jest działaniem dobrowolnym.